Horeca scoort halve ton voor KiKa

Geplaatst op 5 September 2012

De actie 'Geniet & Geef', een initiatief van de Amsterdamse groothandel Bier & Co om geld in te zamelen voor de dit jaar jubilerende stichting KiKa, heeft inmiddels ruim 50.000 euro opgebracht. Het eindbedrag wordt waarschijnlijk nog aanzienlijk hoger.

'Geniet van bier en geef kinderen met kanker een kans'. Dat is het motto van de actie die Bier & Co in nauwe samenwerking met de Antwerpse stadsbrouwerij De Koninck organiseerde. Ter gelegenheid van deze unieke actie stelde de brouwerij geheel belangeloos 75 hectoliter van haar prachtige bier Triple d'Anvers beschikbaar.

Per verkocht glas Triple d'Anvers in de 166 deelnemende horecabedrijven gaat een netto bedrag van minimaal € 2,50 rechtstreeks naar KiKa (Kinderen Kankervrij). In deze bedrijven, waaronder het Arnhemse speciaalbierencafé 't Moortgat, wordt de Triple d'Anvers voor het goede doel vanaf 13 september aanstaande getapt. Wie de actie wil ondersteunen, kan, behalve natuurlijk in de deelnemende cafés een overheerlijk glas Triple d'Anvers bestellen, van 5 t/m 10 september via de site www.genietengeef.nl meedoen aan de online veiling van het eerste fust. De winnaar van de veiling mag op donderdag 13 september om 18.00 uur het eerste fust aanslaan in Proeflokaal Arendsnest in Amsterdam. Vanaf dat moment kan heel Nederland 'Genieten en Geven'.